+31(0)416-27 93 70       info@dehaangroup.nl
IMG_3247
DE HAAN GROUP

Universeel bewegwijzeringssysteem

De winkel beter maken, dat is de missie van De Haan Group. Dat ze verder denken dan alleen stellingmateriaal blijkt maar weer uit het nieuwe concept dat De Haan Group vorige maand heeft gelanceerd. Kees de Haan legt uit: “Het universele bewegwijzeringsysteem is door ons ontwikkeld vanuit het feit dat mensen gewend zijn om bepaalde soorten informatie op een bepaalde manier te krijgen of vinden. Je krijgt als mens dagelijks, bewust of onbewust, veel route info. Denk hierbij aan de ANWB borden, de borden op stations of die op luchthavens. Voor ons systeem zijn we geïnspireerd door deze laatste variant, die er voor zorgt dat zowel nationaal als internationaal de basis communicatie in de winkel direct duidelijk is.”

Het universele systeem van De Haan Group bestaat uit 2 verschillende onderdelen die op de juiste plaatsen in de winkel worden ingetekend. Op de hoofdborden staan routes en afdelingen, op de servicepunt bordjes staan verwijzingen naar vaste items zoals toiletten, restaurant, speeltuin etc. De zuilen en de koppelingen zijn verzinkt/zwart. De zuilen hebben een aan de vloer bevestigbare voet. De borden zijn van dibond. Hierdoor is het systeem zowel binnen als buiten te gebruiken.

Nieuwbouw_3DVisualisatie
DE HAAN GROUP

Nieuwbouw voor De Haan Group

De internationale tuincentrum inrichter De Haan Group is begonnen met de bouw van een nieuw pand in de achtertuin van hun huidige kantoor. De laatste jaren heeft De Haan Group een stevige groei doorgemaakt waardoor zowel in het magazijn als in de kantoren extra ruimte noodzakelijk is. Eind dit jaar hoopt De Haan Group alle externe magazijnen op te kunnen zeggen en hun klanten te mogen verwerkomen vanaf de nieuwe plek.

Eigenaar Kees de Haan is actief betrokken bij de bouw. Het gaat hem om meer dan alleen de extra ruimte; “Ons nieuwe pand moet een plek worden waar we klanten kunnen laten zien dat wij met ze mee denken, dat we creativiteit ademen en verder denken dan het vaste regime. Om door te kunnen groeien is verhuizen noodzakelijk, daarmee ontstaat ook de kans om plek te creëren waar klanten, bezoekers en onze eigen mensen voelen waar De Haan Group voor staat.” De Haan geeft nog niet alles bloot, maar een ding is duidelijk; “Tuincentra zijn ons specialisme, het zal dan ook niemand verbazen dat groen, in alle vormen, een heel belangrijk aspect is in ons ontwerp en de inrichting.”

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.10.05
Tuinzaken

Tweede Animal Center in Brabant

nimal Center heeft een tweede vestiging geopend in het Noord-Brabantse Vught. Met dezelfde opzet als de megastore in Kaatsheuvel: met een dierenkliniek, trimsalon, dogwash, én een grote aquariumafdeling. Eigenaar Bert van der Pluijm: ‘We bestrijken nu de hele regio; alles tussen Den Bosch en Tilburg. Ook reclame technisch heel handig.’

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.27.04
CROSSMARKS

Lush opent 's werelds eerste naked shop

Plastic vernietigt het leven in de oceanen op een alarmerend tempo. Lush vindt het tijd voor verandering. Het cosmeticamerk heeft een internationale campagne gelanceerd om bewustwording te creëren over de gevolgen van plastic in de zee en opende ‘s werelds eerste ‘naked shop’ in Milaan. Hier kun je alleen producten zonder verpakking kopen. In de conceptstore worden daarnaast events, workshops en filmscreenings georganiseerd om ideeën uit te wisselen over een plasticvrije toekomst.

kracht-van-kamerplanten-groener-beter-luchtkwaliteit
NU.NL

De kracht van kamerplanten: hoe groener, hoe beter de luchtkwaliteit

Vergeet het rijtje treurig verzorgde orchideeën op de vensterbank en haal lekker veel groen in huis. Ze zorgen voor een betere luchtkwaliteit, een hogere luchtvochtigheid en een natuurlijk comfort. 

"Een klein plantje op de keukentafel heeft weinig effect. Met meerdere grote planten haal je een gigantische luchtzuiveraar in huis. Tevens bewijzen ze hun kracht als vochtregulator en geluidsdemper. En het kost je naast de aanschafprijs alleen kraanwater."

Schermafbeelding 2019-01-02 om 19.11.35
EFSA

Het nieuwe EFSA Trend magazine is uit!

tre2
BLOEMEN EN PLANTEN NIEUWS

De natuur terug het tuincentrum in!

"We proberen ons zo weinig mogelijk op de individuele producten te richten, maar daarentegen zoveel mogelijk levend en dood materiaal te combineren en overal de verbinding met de natuur te zoeken." Dat zegt Kees de Haan van De Haan Group, een bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen en inrichten van tuincentra. "Growing Emotion" is het..

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.23.42
TUINZAKEN

Premiere vernieuwde Oh'Green winkelconcept in Aarschot

Op 14 maart heeft het nieuwe tuincentrum Oh’Green de deuren geopend in het Vlaamse Aarschot. Deze eerste winkel van het vernieuwde Oh’ Green-concept bevindt zich op de locatie van de vroegere Intratuin. De winkel werd vanaf de grond opnieuw opgebouwd. Oh’Green wil van shoppen een leuke en spannende beleving maken. ‘Met leveranciers die zweren bij eenvoud, kwaliteit en puurheid en zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten is een duidelijke keuze gemaakt in het aanbod..

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.20.07
DE HAAN GROUP

De Haan Group ontwikkelt tool voor signing

Signing en instore communicatie worden steeds belangrijker. We drukken steeds vaker foto’s en communicatieborden, maar ook inrichtingselementen zoals wanden, plafonds en lampenkappen. “Signing is niet meer weg te denken uit tuincentra”, aldus Kees de Haan, eigenaar van De Haan Group. “De kwaliteit van drukken is in de afgelopen jaren snel beter geworden, hierdoor kunnen we op een mooie en realistische manier beleving brengen op de winkelvloer. Het komt steeds vaker voor dat wij complete voorzetwanden laten drukken om zo de juiste sfeer op een bepaalde afdeling neer te zetten. Daarnaast speelt de juiste manier van communiceren naar de klant een belangrijke rol. Ruimte voor storytelling, praktische informatie en de vrijheid om makkelijk te kunnen veranderen zijn punten waar elk tuincentrum naar op zoek is.”

Signing is vaak een groot onderdeel van het winkelconcept. “We merken dat de praktische invulling van deze signing soms lastig is. Hoe goed is de kwaliteit van de beelden? In welke afdeling zit welke signing? Past alles goed bij elkaar? Onduidelijkheid is nooit goed, niet voor onze klanten, niet voor ons en ook niet voor onze monteurs.” Daarom besloot De Haan om hier iets op te bedenken. Ze ontwikkelde een online tool waarin het complete signing- en communicatieplan inzichtelijk is. Voor de uitvoering van deze tool werken ze samen met Garden Connect. “Het moet een programma worden waarin wij het plan uit een kunnen zetten, zodat onze klanten hun afbeeldingen naar wens kunnen importeren. De tool geeft direct aan of de gewenste kwaliteit behaald wordt en of er nog gegevens missen. Vervolgens kunnen we verschuiven en aanpassen wat we willen. Er rol direct een order uit voor de drukker en een montageplan voor de klant of ons montageteam.”

De Haan Group verwacht de nieuwe signing tool in september te lanceren.