+31(0)416-27 93 70       info@dehaangroup.nl
IMG_3247
DE HAAN GROUP

Universeel bewegwijzeringssysteem

De winkel beter maken, dat is de missie van De Haan Group. Dat ze verder denken dan alleen stellingmateriaal blijkt maar weer uit het nieuwe concept dat De Haan Group vorige maand heeft gelanceerd. Kees de Haan legt uit: “Het universele bewegwijzeringsysteem is door ons ontwikkeld vanuit het feit dat mensen gewend zijn om bepaalde soorten informatie op een bepaalde manier te krijgen of vinden. Je krijgt als mens dagelijks, bewust of onbewust, veel route info. Denk hierbij aan de ANWB borden, de borden op stations of die op luchthavens. Voor ons systeem zijn we geïnspireerd door deze laatste variant, die er voor zorgt dat zowel nationaal als internationaal de basis communicatie in de winkel direct duidelijk is.”

Het universele systeem van De Haan Group bestaat uit 2 verschillende onderdelen die op de juiste plaatsen in de winkel worden ingetekend. Op de hoofdborden staan routes en afdelingen, op de servicepunt bordjes staan verwijzingen naar vaste items zoals toiletten, restaurant, speeltuin etc. De zuilen en de koppelingen zijn verzinkt/zwart. De zuilen hebben een aan de vloer bevestigbare voet. De borden zijn van dibond. Hierdoor is het systeem zowel binnen als buiten te gebruiken.

Schermafbeelding 2019-11-06 om 08.25.19
DE HAAN GROUP

Nieuwbouw voor De Haan Group

Vrijdag 13 september 2019 is het nieuwe kantoorpand van De Haan Group feestelijk geopend. Alle 39 medewerkers knipten hun eigen lintje door, waarna de opening officieel was en het feest kon losbarsten.

In de achtertuin van hun oude stek heeft De Haan Group het afgelopen jaar gebouwd aan een volledig nieuw, zelf ontworpen pand. De internationaal tuincentrum ontwikkelaar heeft de afgelopen jaren een stevige groei doorgemaakt, waardoor zowel in het magazijn als in de kantoren extra ruimte noodzakelijk geworden was. Eigenaar Kees de Haan is actief betrokken geweest bij de bouw. Het gaat hem om meer dan alleen de extra ruimte; “Ons nieuwe pand moet een plek zijn waar we klanten kunnen laten zien dat wij met ze mee denken, dat we creativiteit ademen en verder denken dan het vaste regime. Om door te kunnen groeien was verhuizen noodzakelijk, daarmee hebben we ook de kans gepakt om een plek te creëren waar klanten, bezoekers en onze eigen mensen voelen waar De Haan Group voor staat.”

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.10.05
Tuinzaken

Tweede Animal Center in Brabant

nimal Center heeft een tweede vestiging geopend in het Noord-Brabantse Vught. Met dezelfde opzet als de megastore in Kaatsheuvel: met een dierenkliniek, trimsalon, dogwash, én een grote aquariumafdeling. Eigenaar Bert van der Pluijm: ‘We bestrijken nu de hele regio; alles tussen Den Bosch en Tilburg. Ook reclame technisch heel handig.’

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.27.04
CROSSMARKS

Lush opent 's werelds eerste naked shop

Plastic vernietigt het leven in de oceanen op een alarmerend tempo. Lush vindt het tijd voor verandering. Het cosmeticamerk heeft een internationale campagne gelanceerd om bewustwording te creëren over de gevolgen van plastic in de zee en opende ‘s werelds eerste ‘naked shop’ in Milaan. Hier kun je alleen producten zonder verpakking kopen. In de conceptstore worden daarnaast events, workshops en filmscreenings georganiseerd om ideeën uit te wisselen over een plasticvrije toekomst.

Schermafbeelding 2019-11-06 om 10.00.00
CROSSMARKS

Woonretailers maken fans van hun klanten

De woonbranche staat op de tweede plek in de inspiratieranking van alle sectoren. Woonretailers volgen daarmee de drogisterij-, cosmetica- en parfumeriebranche op, die de eerste plek weet te bemachtigen. De woonbranche inspireert, vergeleken met andere sectoren, vooral met hun identiteit. Ze laten volgens de consument het best zien waar ze voor staan en wat er achter de schermen gebeurt. Binnen de branche zijn er forse verschillen tussen de individuele retailers. Echte merkbouwers staan lijnrecht tegenover traditionele retailers.

Schermafbeelding 2019-11-06 om 10.37.58
EFSA

Het nieuwe EFSA Trend magazine is uit!

Schermafbeelding 2019-11-06 om 08.39.34
RTL Z

Next Level: De tuinbranche

Zeg je tuinbranche, dan zeg je De Haan Group. RTL Z bracht in 2 uitzendingen van Next Level de trends en ontwikkelingen van de tuinbranche in beeld. In een van deze twee uitzendingen legt Kees uit hoe je klanten echt kunt helpen. En waarom oplossingen bieden ervoor zorgt dat je relevant bent en blijft. 

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.23.42
TUINZAKEN

Premiere vernieuwde Oh'Green winkelconcept in Aarschot

Op 14 maart heeft het nieuwe tuincentrum Oh’Green de deuren geopend in het Vlaamse Aarschot. Deze eerste winkel van het vernieuwde Oh’ Green-concept bevindt zich op de locatie van de vroegere Intratuin. De winkel werd vanaf de grond opnieuw opgebouwd. Oh’Green wil van shoppen een leuke en spannende beleving maken. ‘Met leveranciers die zweren bij eenvoud, kwaliteit en puurheid en zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten is een duidelijke keuze gemaakt in het aanbod..

Schermafbeelding 2018-07-18 om 08.20.07
DE HAAN GROUP

De Haan Group ontwikkelt tool voor signing

Signing en instore communicatie worden steeds belangrijker. We drukken steeds vaker foto’s en communicatieborden, maar ook inrichtingselementen zoals wanden, plafonds en lampenkappen. “Signing is niet meer weg te denken uit tuincentra”, aldus Kees de Haan, eigenaar van De Haan Group. “De kwaliteit van drukken is in de afgelopen jaren snel beter geworden, hierdoor kunnen we op een mooie en realistische manier beleving brengen op de winkelvloer. Het komt steeds vaker voor dat wij complete voorzetwanden laten drukken om zo de juiste sfeer op een bepaalde afdeling neer te zetten. Daarnaast speelt de juiste manier van communiceren naar de klant een belangrijke rol. Ruimte voor storytelling, praktische informatie en de vrijheid om makkelijk te kunnen veranderen zijn punten waar elk tuincentrum naar op zoek is.”

Signing is vaak een groot onderdeel van het winkelconcept. “We merken dat de praktische invulling van deze signing soms lastig is. Hoe goed is de kwaliteit van de beelden? In welke afdeling zit welke signing? Past alles goed bij elkaar? Onduidelijkheid is nooit goed, niet voor onze klanten, niet voor ons en ook niet voor onze monteurs.” Daarom besloot De Haan om hier iets op te bedenken. Ze ontwikkelde een online tool waarin het complete signing- en communicatieplan inzichtelijk is. Voor de uitvoering van deze tool werken ze samen met Garden Connect. “Het moet een programma worden waarin wij het plan uit een kunnen zetten, zodat onze klanten hun afbeeldingen naar wens kunnen importeren. De tool geeft direct aan of de gewenste kwaliteit behaald wordt en of er nog gegevens missen. Vervolgens kunnen we verschuiven en aanpassen wat we willen. Er rol direct een order uit voor de drukker en een montageplan voor de klant of ons montageteam.”